A tanév utolsó napjai

2016 július 14 - 17:31:09 | Szutor Sándor

Június 15-én véget ért a 2015/2016-os tanév. Először a bolond ballagáson búcsúzott el a 18 8. osztályos diák, a ballagási ünnepség időpontja június 18-a volt.
A tanévzáró ünnepségen a kitűnő tanuló 8. osztályos diákok, Bódog Patrícia és Hajagos Veronika az iskola igazgatójától vehették át Balogh Levente ajándékát, a laptopot.
Június 16-án már napközis táborrá alakult át az iskola. A programok között szerepelt strandolás, tőserdei túra, látogatás a Leskowsky – gyűjteménybe, volt indián-nap, evezés, kerékpártúra, közlekedésbiztonsági nap és íjászat is. Hetente 40 gyermek vett részt a programokon.
Július 1-jén közös vacsorával zárult a napközis tábor, melyhez a Szentkirályért Közalapítvány nyújtott anyagi támogatást.
Minden diáknak, szülőnek és pedagógusnak jó pihenést kívánunk, hiszen nemsokára ismét kezdődik egy új tanév.
KAZS

Évzáró koncert

2016 június 06 - 11:19:01 | Szutor Sándor

Május 24-én tartotta évzáró koncertjét a szentkirályi iskola fúvós tanszaka.

„Kedvenc doktor bácsim”

2016 június 06 - 09:57:26 | Szutor Sándor

A Szentkirályi Általános Iskola 1. osztályos tanulója, Vörös Zsolt még csak most tanult meg írni és olvasni, de rajztudásával máris szép sikert ért el!
Az Astellas Pharma, a Móra Könyvkiadó, valamint az Informatikai és Könyvtári Szövetség által közösen meghirdetett Gyermekrajz Pályázaton a 7-9 éves korosztályban a közönség szavazáson alkotásával II. helyezést ért el, és jutalmul mesekönyveket kapott.
A díjátadáson részt vett a rajzon szereplő „kedvenc doktor bácsi” is, dr. Sajósi Iván.
Gratulálunk, és sok sikert kívánunk még ezen területen is Zsoltinak!
Comments are turned off for this item | Up! | Nyomtatóbarát változat

Kézilabda –Tavaszi Kupa Jakabszállás - május 13.

2016 május 25 - 11:04:07 | Szutor Sándor

- Szentkirály – Jakabszállás 9-20
- Szentkirály – Kerekegyháza 12-10
- Szentkirály – Nyárlőrinc 15-7
Kézilabda –Kerek- Kupa Kerekegyháza - május 24.
III. korcsoport II. helyezés

- Danka Enikő

Újabb atlétika sikerek!

2016 május 18 - 15:13:38 | Szutor Sándor

Eddigi legsikeresebb szentkirályi szereplés a Kisiskolás Diákolimpia atlétika Bács-Kiskun megyei atlétika döntőjén:
1. helyezett a lány többpróba csapat (Medgyesi Anikó, Vörös Hajnalka, Bimbó Petra, Gulyás Bíborka, Bódog Patrícia, Kovács Fanni) (országos döntőbe jutott);
2. helyezett: Vörös Attila (800 m-es síkfutás)(országos döntőbe jutott); Oravecz Csenge (600 m-es síkfutás)(országos döntőbe jutott); Papp Milán (600 m-es síkfutás)(országos döntőbe jutott);
3. helyezett a fiú többpróba csapat (Kasza Attila, Bimbó Ferenc, Bognár Szilárd, Zetkó János, Papp Milán, Ádám Bálint)
Képek

Kisiskolás Diákolimpia atlétika észak Bács-Kiskun megyei körzeti verseny

2016 május 10 - 11:27:54 | Szutor Sándor

Ahogy már évek óta megszokott, idén is nagy sikerrel szerepeltünk ezen a versenyen.
Lánycsapatunk az első, míg fiaink második helyen jutaottak tovább a megyei döntőre.
Szintén megyei döntős lett Oravecz Csenge, Gulyás Bíborka és Papp Milán 600 méteres síkfutásban, valamint 800 méteren Pataki Tímea és Vörös Attila.

Sportversenyeink áprilisban

2016 május 04 - 11:05:21 | Szutor Sándor

Számos sportversenyen vettünk részt az elmúlt hónapban.
Április 13-án IV. korcsoportos lányaink a labdarúgás Diákolimpia megyei döntőjén III. helyezést értek el.
Április 23-án részt vettünk Kecskeméten a Vivicittá Városvédő futáson. Megnyertük a legtöbb sportolót mozgósító iskola díját (368 fővel), amely 30.000Ft-ot jelentett számunkra. Még a legtöbb fővel nevező városi iskolákat is megelőztük. Most még a szerencse is mellénk állt, mert a résztvevő iskolák között kisorsoltak egy 100.000Ft-os sportszerutalványt, ami szintén a miénk lett.
A hónap végén Ágasegyházára utazott futócsapatunk, ahonnan szintén a dicsőséges aranyérmet hoztuk el. Köszönet ezért a futóinknak, testnevelő tanárainknak és a szállítást segítő szülőknek!
Comments are turned off for this item | Up! | Nyomtatóbarát változat

Adj esélyt, tiszteld embertársadat!

2016 május 04 - 11:02:20 | Szutor Sándor

A körülöttünk lévő világ színes, változatos és érdekes. S ebbe a színességbe beletartozik az is, hogy nem vagyunk egyformák. Fiatalabbak, idősebbek, betegek, mozgássérültek és eltérő bőrszínűek élnek közöttünk, – vagyis mi élünk közöttük. Együtt. De mennyire vagyunk elfogadóak, toleránsak és türelmesek? Sorolhatnánk az élethelyzeteket: idős vagy tolószékes ember szeretne felszállni a buszra, és már mindenki türelmetlen. Gondol valaki a fülhallgatós fiatalok közül arra, hogy a szerepek változnak? Hiszen minden csak az idő, vagy az élet forgatókönyvének alakulásán múlik. Azt sem választhatja meg senki, hogy milyen családba születik,
milyen a bőrszíne és hogy kik a felmenői. Ezzel elméletben tisztában vagyunk, mégis milyen gyakran hagyja el embertársaink száját másokat becsmérlő, előítéletekkel teli mondat, mondatok! A Szentkirályi Általános Iskolában április 7-én a Bács- Kiskun Megyei Család, Esélyteremtési és Önkéntes Ház munkatársai vendégeskedtek, EsélyÓrát tartottak a felsős diákoknak. A vendégek saját életük példáján keresztül beszélgettek a gyerekekkel, tettek fel kérdéseket, és keresték a válaszokat. A 7. osztályban roma szokásokról, roma emberek esélyeiről és az előítéletekről beszélgettek, a 8. osztályosok egy idős hölgy mindennapjain, életén keresztül az elvárásokat és kéréseket is megismerték, melyeket a fiatalok felé közvetített a vendég. Az 5. és 6. osztályosok óráját Boronkay Péter, mozgássérült triatlonista tartotta, aki már másodszor látogatott Szentkirályra. A gyerekek visszajelzései alapján nagyon tanulságos és elgondolkodtató volt a program, az osztályfőnökök és a szülők nevelő, emberformáló munkáját is mindenképpen segítette, hiszen mindenkinek van tennivalója ezen a területen.
KAZS.

Természetismereti verseny

2016 május 04 - 10:50:40 | Szutor Sándor

Április 25-én iskolánk 3 csapata vett részt a Tiszaalpáron megrendezett XVI. Régiós Természetismereti Versenyen. A csapatok az esős idő ellenére, hatalmas jókedvvel, játékos feladatokban mérték össze tudásukat az év madara és az év fája, a hüvelyesek éve, a Kiskunsági Nemzeti Park, Tiszaalpár nevezetességei, illetve az Öko témakörében. Minden csapat remekül helyt állt a versenyen. 3-4. korcsoportban Kókai- Szabó Gréta, Bimbó Ferenc és Pusztai Márton 2. helyezést ért el. 1. helyezésben részesült az 5-6. korcsoportban Pusztai László, Polyák Nóra és Szabó Adrienn, a 7-8.-osok között pedig Bódog Patrícia, Hajagos Veronika és Pataki Tímea. Nagyon büszkék vagyunk rájuk!
Dávid Gréta

Határtalanul a határon túl

2016 április 05 - 22:01:50 | Szutor Sándor

Március 14-én korán reggel, hajnali 4 órakor indultunk Erdélybe. Utunk nagyon hosszú volt, álmosan beszélgettünk a buszon és a párás ablakon keresztül néztünk ki a sötétségbe. Szállást Farkaslakán foglaltunk, amely Orbán Balázs és Tamási Áron születési helye. (Később megnéztük sírjaikat és meg is koszorúztuk őket.)
De tanulmányi utunk nem ott kezdődött, hanem a Király-hágón álltunk meg először. Gyönyörű volt a kilátás és sok fotót készítettünk. Innen utunk a bánffyhunyadi református templomba vezetett. Itt a templom gondnoka beszélt a szép kazettás templom történetéről és idegenvezetőnk Judit néni mondott pár szót az épületről. Következő állomásunk a tordai sóbánya volt, ahol érdekes dolgokat mesélt Judit néni és még a sót is megkóstolhattuk. A sóbánya közepén beülhettünk egy óriáskerékbe is. A bányától a Tordai-hasadékhoz mentünk. Nagyon szép volt a táj és félelmetes hidakon keltünk át a patak felett. A szálláson meleg vacsora várt minket.
Másnap korán keltünk és folytattuk is utunkat. Először a székelyudvarhelyi kortárs tanulókkal találkoztunk a Benedek Elek Pedagógiai Líceumban, aztán pedig együtt kimentünk megnézni a főtérre a Március 15-i műsort. Különleges élmény volt számomra, úgy éreztük, mintha mi is ott lennénk a márciusi ifjakat éltető tömeg közepén. Innen újra egy sóbányát tekintettünk meg, csak most Parajdon. A bánya egyik szintjén játszóház volt, ahol a beteg gyerekek játék közben gyógyulnak. Innen a szovátai Medve tóhoz utaztunk, kevés időt töltöttünk itt, de az idegenvezető hölgytől megtudtuk, hogy a tó sótartalma mennyire magas és miért hívják Medve tónak. A szállásra vezető úton megálltunk egy kicsit Korondon, ahol ajándékot vásároltam szüleimnek.
A harmadik nap reggelén először átsétáltunk a szállásunkkal szemben lévő Tamási Áron síremlékhez, amit Barni és én koszorúztunk meg. Ezután gyönyörű székelykapukat tekintettünk meg Szejkefürdőn és Judit néni egy szép történettel fűszerezte a látványt. Innen a Gyilkos-tóhoz utaztunk, amely még befagyva és különleges látvány volt. A part melletti árusnál finom és meleg kürtös kalácsot ettünk. A Békás-szorosnál sétáltunk egyet és csodáltuk a havas tájat, miközben Feri bácsival viccelődtünk. Ezen a napon még felmentünk a csíksomlyói kegytemplomhoz is.
Az utolsó napon elmentünk Fejéregyházára, ahol megkoszorúztuk Petőfi Sándor sírját, majd megálltunk még Segesváron, Marosvásárhelyen és Kolozsváron is. Itt Hunyadi Mátyás lovas szobra előtt készítettünk egy csoportképet.
Nekem nagyon tetszett ez a kirándulás, remélem, sok hasonló élményben lesz még részem.
Steklács Ádám
7. osztály
Oldal:       >>

Korábbi híreink

Szép eredmény a mezei futáson Szutor Sándor @ (ápr 05 : 21:31) (Egyéb)
Március 15-i megemlékezés Szutor Sándor @ (márc 11 : 13:38) (Egyéb)
Mi így ünnepeltünk Szutor Sándor @ (márc 09 : 09:23) (Egyéb)
Szép sikerek - ismét Szutor Sándor @ (márc 09 : 09:19) (Egyéb)
DUPLA DIADAL! Szutor Sándor @ (márc 09 : 09:11) (Egyéb)
Bronzérem Jakabszállásról! Szutor Sándor @ (jan 18 : 10:18) (Egyéb)
Karácsonyi műsor Szutor Sándor @ (jan 05 : 14:57) (Egyéb)
Mikulás Kupa Szutor Sándor @ (dec 07 : 08:37) (Egyéb)