Hír: ERDEI ISKOLA
(Kategória: Egyéb)
Küldte: Szutor Sándor
2018 August 04 - 23:29:57

Az EFOP-3.3.2.-16-2016-00287. sz. pályázatnak köszönhetően iskolánk 40 tanulója és 3 pedagógus 4 napot tölthettek a Füveskert Erdei Iskolában, Erdőbényén, 2018. július 9-13. között. A Zempléni-hegység déli lábánál, az Ösztövér és a Tolcsvai hegyek közötti medencében kanyargó Mély-patak völgyében található Erdőbénye, Tokaj-hegyalja egyik festői szépségű települése.
Az erdei iskola célja az élmény- és ismeretszerzés, környezettudatosságra való nevelés kortól, nemtől függetlenül. Egészen más környezetismereti órán tanulni az erdőről, mezőről, a vidékről vagy az állatok viselkedéséről, mint testközelből megtapasztalni azt.
Első nap, a szállás elfoglalása után, megismerhettük Erdőbénye települést. Sétánk során megnéztük a tájházat és a kovácsműhelyt, majd egy rövid túrával felmásztunk a Mulató-hegyre, ahol gyönyörű kilátás tárult elénk a tájról. A következő délelőttökön Zemplén természeti értékeit csodálhattuk meg testközelből:
 erdőismereti túra
 a Zemplén rovarvilága terepi program keretében
 Hegyaljai vizes élőhelyek felfedezése
 könnyű erdei túrával egybekötött gombászkodás

Természetesen az aktív kikapcsolódás és szórakozás sem maradhatott el. Délutánonként a sárospataki Végardó Strandon pancsoltunk, úsztunk, napoztunk. Nagyon izgalmas volt a tábor 4 napját végigkísérő „Idegenek inváziója” és a „Titkos levelező” játék. A szobaszemlével biztosítottuk alvóhelyeink rendjét, legalábbis arra a félórára, amíg a „szigorú” pontozók végignézték a szobákat. A tábortűznél sokat beszélgettünk, parazsánál pedig ízletes pillecukrot és kenyeret pirítottunk. Nem felejtjük el a sok dumcsizást, a nasizást, és a pótvacsit!
Rengeteg élménnyel és emlékkel jöttünk haza. Köszönjük a lehetőséget!