Hír: Határtalanul a határon túl
(Kategória: Egyéb)
Küldte: Szutor Sándor
2016 April 05 - 22:01:50

Március 14-én korán reggel, hajnali 4 órakor indultunk Erdélybe. Utunk nagyon hosszú volt, álmosan beszélgettünk a buszon és a párás ablakon keresztül néztünk ki a sötétségbe. Szállást Farkaslakán foglaltunk, amely Orbán Balázs és Tamási Áron születési helye. (Később megnéztük sírjaikat és meg is koszorúztuk őket.)
De tanulmányi utunk nem ott kezdődött, hanem a Király-hágón álltunk meg először. Gyönyörű volt a kilátás és sok fotót készítettünk. Innen utunk a bánffyhunyadi református templomba vezetett. Itt a templom gondnoka beszélt a szép kazettás templom történetéről és idegenvezetőnk Judit néni mondott pár szót az épületről. Következő állomásunk a tordai sóbánya volt, ahol érdekes dolgokat mesélt Judit néni és még a sót is megkóstolhattuk. A sóbánya közepén beülhettünk egy óriáskerékbe is. A bányától a Tordai-hasadékhoz mentünk. Nagyon szép volt a táj és félelmetes hidakon keltünk át a patak felett. A szálláson meleg vacsora várt minket.
Másnap korán keltünk és folytattuk is utunkat. Először a székelyudvarhelyi kortárs tanulókkal találkoztunk a Benedek Elek Pedagógiai Líceumban, aztán pedig együtt kimentünk megnézni a főtérre a Március 15-i műsort. Különleges élmény volt számomra, úgy éreztük, mintha mi is ott lennénk a márciusi ifjakat éltető tömeg közepén. Innen újra egy sóbányát tekintettünk meg, csak most Parajdon. A bánya egyik szintjén játszóház volt, ahol a beteg gyerekek játék közben gyógyulnak. Innen a szovátai Medve tóhoz utaztunk, kevés időt töltöttünk itt, de az idegenvezető hölgytől megtudtuk, hogy a tó sótartalma mennyire magas és miért hívják Medve tónak. A szállásra vezető úton megálltunk egy kicsit Korondon, ahol ajándékot vásároltam szüleimnek.
A harmadik nap reggelén először átsétáltunk a szállásunkkal szemben lévő Tamási Áron síremlékhez, amit Barni és én koszorúztunk meg. Ezután gyönyörű székelykapukat tekintettünk meg Szejkefürdőn és Judit néni egy szép történettel fűszerezte a látványt. Innen a Gyilkos-tóhoz utaztunk, amely még befagyva és különleges látvány volt. A part melletti árusnál finom és meleg kürtös kalácsot ettünk. A Békás-szorosnál sétáltunk egyet és csodáltuk a havas tájat, miközben Feri bácsival viccelődtünk. Ezen a napon még felmentünk a csíksomlyói kegytemplomhoz is.
Az utolsó napon elmentünk Fejéregyházára, ahol megkoszorúztuk Petőfi Sándor sírját, majd megálltunk még Segesváron, Marosvásárhelyen és Kolozsváron is. Itt Hunyadi Mátyás lovas szobra előtt készítettünk egy csoportképet.
Nekem nagyon tetszett ez a kirándulás, remélem, sok hasonló élményben lesz még részem.